DIY

DIY sjaalhanger


Vandaag een DIY! Ik had zelf al een tijdje sjaalhangers liggen, maar ik vond ze niet mooi noch handig. Toen kreeg ik het idee ze op te pimpen! Je kan dit natuurlijk met elke soort hanger doen!


Ik ben begonnen door eerst de middenscheiding af te knippen. Daarbij hoef je je niet druk te maken over (scherpe) randjes, want daar komt toch het draad overheen. 

Om te beginnen met wikkelen leg je het beginstuk van de draad in de richting waarop je gaat wikkelen. Zo kan je netjes het begin wegwerken (zie onderstaand plaatje).


Omwikkel vervolgens de hele hanger met draad. Op het eind aangekomen heb ik een knoopje gemaakt aan de ‘achterkant’ en deze met een drupje lijm vastgezet. 

Om hem nog extra te versieren heb ik van zilveren bedeltjes het oogje afgeknipt en deze opgeplakt. 


Ik heb het omwikkelen gedaan met de restjes draad van de gemaakte sjaals zodat  de hanger matcht met de sjaal!

Laten jullie je creatie zien op Facebook of Instagram door @hipmetdraad te taggen?!

Geef een reactie

